Palvelumme

Työmaalogistiikka ratkaisuna

Työmaalogistiikka on perinteisesti tarjonnut kaiken työmaan logistiikan haalauksista nostotöihin, tavaran vastaanoton ja varastoinnin sekä jätehuollon. Me Constlogilla tarjoamme näitä kaikkia, mutta myös muutakin. Haluamme toimia pääurakoitsijan oikeana kätenä ja tukea heitä kaikessa heidän tarpeissaan. Meiltä saatte normaalin logistiikan lisäksi erilaisia urakkarajatöitä tarpeidenne mukaan. Rakennamme mielellämme yksilöllisen ja joustavan palvelukokonaisuuden juuri teidän tarpeisiinne.

Kokenut työnjohtomme yhdistettynä laadukkaaseen logistiikkasuunnitelmaan, johtaa ennalta toivottuun lopputulokseen. Hyvin toimiva työmaalogistiikka voi jäädä melkein taka-alalle sen toimiessa oikein, työmaa pyörii kuin itsestään. Oma logistiikkajärjestelmämme ja välivarastomme tukee työmaan toimintaa ja luo muille tilaa toimia. Constlogin avulla urakoitsijat voivat todella säästää kustannuksissa ja pysyä aikataulussa, laadusta tinkimättä.

 

Kustannussäästöt

Toimiva työmaalogistiikka johtaa kustannussäästöihin kaikille urakoitsijoille. Ei ole mielekästä, jos urakoitsija käyttää arvokasta työaikaansa materiaalin haalaamiseen, vaan hänen kannattaa käyttää rajallinen aikansa varsinaiseen rakentamiseen. Constlogin asiantunteva henkilökunta hoitaa logistiikan tehokkaammin, olikeilla välineillä ja ammattitaidolla, rakennusmateriaalin pysyessä ehjänä ja säältä suojattuna. Pyrimme saamaan kaikki työmaan turhat työvaiheet ja odottelut kokonaan pois, näin urakoitsijat voivat todella keskittyä rakentamiseen.

Constlogin pitäessä työmaan järjestyksessä ja siistinä, kaikkien työskentely helpottuu, työmaalle saadaan tilaa ja näin työturvallisuus paranee. Parantuneen työturvallisuuden ansiosta myös turhat työtapaturmat vähenevät. Kaiken toimintamme positiiviset vaikutukset kertaantuvat yhteen, ja näin työmaa säästää kustannuksissa pysyen aikataulussa.

ISO 9001:2015

Constlog Oy noudattaa ISO 9001:2015 laatustandardia kaikessa toiminnassaan.

Välivarastointi

Välivarastoinnin hyödyt ovat kiistattomat ja siksi Constlog Oy tarjoaakin välivarastointia palvelukokonaisuutena asiakkailleen. Monesti rakennusprojekteissa tavaraa saattaa saapua työmaalle suurina erinä ja väärään aikaan, nämä kuormat voidaan ohjata Constlogin välivarastolle. Välivarastollamme inventoimme materiaalin ja varastoimme sen asianmukaisesti. Käytössämme olevan varastonhallintajärjestelmän avulla pidämme sähköisesti kirjaa kaikesta varastollamme olevasta tavarasta, näin urakoitsijoitsijat tietävät paljonko heidän tavaraa varastollamme on. Varastoitu materiaali toimitetaan sopivissa erissä logistiikkasuunnitelman mukaisesti työmaalle.

Välivarastointi mahdollistaa työmaalle tahtituotannon ja tarjoamme myös tilat urakoitsijoille materiaalin esivalmistelua varten. Oma Constlog-logistiikkajärjestelmämme toimii välivarastoinnin takaisinkutsujen työvälineenä ja henkilökuntamme tekee  kuormat mahdollisuuksien mukaan eri urakoitsijoiden lähetyksiä yhdistäen. Näin vältämme turhia kuljetuksia ja säästämme ympäristöä. Vähäpäästöinenkään ajoneuvo ei ole niin ympäristöystävällinen kuin kokonaan ajamatta jätetty turha kuljetus!

 
 

Logistiikkajärjestelmä

 

Oman Constlog-varausjärjestelmämme takana on pitkä kehitystarina. Lähdimme kehittämään järjestelmäämme asiakkaan tarpeeseen yli kymmenen vuotta sitten havaittuamme silloisten logistiikkajärjestelmien heikkoudet. Logistiikkajärjestelmän pitää helpottaa työmaan arkea, ei hankaloittaa elämää urakoitsijoiden keskuudessa. Kehitimme järjestelmämme palvelemaan tätä tarkoitusta, halusimme kaikille urakoitsijoille helpon mahdollisuuden tilata logistiikkaan liittyvät työtilaukset ja varaukset järjestelmämme kautta, jopa puhelinsoittoa helpommin ja nopeammin. Hyvä logistiikkajärjestelmä on aivan ydintekijä tehokkaalla työmaalla, se palvelee kaikkia työmaan urakoitsijoita, sillä jokainen urakoitsija on toiminnassaan riippuvainen logistiikasta, usein jopa enemmän kuin ajatellaan.

Constlog Oy kehittää jatkuvasti toimintaansa ja siksi julkaisimme uudelleenkehitetyn Constlog-varausjärjestelmän vuoden 2022 alussa. Täysin uusittu varausjärjestelmä on entistäkin helpompi käyttää, se ei käytännössä vaadi lainkaan käyttökoulutusta. Rekisteröitymisen jälkeen asiakas saa suoraan tehtyä varauksen painamalla yhtä nappia. Järjestelmä ilmoittaa kaikki mahdolliset poikkeustilanteet ja muut tekijät miksi varaus ei onnistuisikaan, ja neuvoo asiakasta automaattisesti aina eteenpäin. Tällöin vältytään virhetilanteilta ja hämmennykseltä jota valitettavasti muut järjestelmät edelleen aiheuttavat. Järjestelmämme konfiguroidaan aina kyseisen työmaan tarpeisiin, eikä sen käyttö maksa loppukäyttäjälle mitään. Järjestelmä kuuluu aina palvelukokonaisuuteemme.

Uuden varausjärjestelmän ydinominaisuutena on uusi mobiiliapplikaatiomme. Tämä natiiviapplikaatio löytyy sekä iOS laitteille App Storesta, että Androidille Google Play Storesta. Applikaatio tarjoaa samat ominaisuudet kuin selainpohjainen käyttöliittymä, mutta se jalkauttaa toiminnan itse työmaalle. Urakoitsija voi työtilauksen tarpeen havaitessaan suoraan apista tilata työtehtävän Constlogilta, varata purkupaikan tai tarkastella muuten yleistä logistiikan tilannetta. Tilauksen liitteeksi voi halutessaan ottaa kuvan appilla, ja suoritetun työtehtävän kuittauksesta tulee välittömästi push-notifikaatio omaan puhelimeen. Järjestelmään jää tieto kuitatusta työtehtävästä, kuka sen on kuitannut, kuittauksen lisätiedot ja liitteeksi kuva kuitatusta tapahtumasta. Näin urakoitsija tietää aina tilauksensa tilanteen ja missä hänen rakennusmateriaalinsa on.

Konekalustoamme